Als interim professional een organisatie duurzaam  vooruit helpen, geeft me iedere keer weer een kick!

OVER MIJ

MEER DAN 25 JAAR ERVARING IN SALES & MANAGEMENT

Na mijn studie Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit Rotterdam ben ik sinds 1995 werkzaam geweest als accountmanager, commercieel manager en commercieel directeur. In verschillende branches. Altijd met sales als rode draad. Ik heb meerdere verkoopafdelingen geleid en in samenwerking met Marketing actief (mee)gewerkt aan verkoopbrochures, offertes, presentaties, websites e.d. Ik weet daarom als beste wat doorslaggevend is in het succesvol communiceren met een prospect, klant en (nieuwe) medewerkers.

TAAL IS EEN VAN MIJN GROTE PASSIES

Al van jongs af aan ben ik buiten mijn opleiding erg actief geweest met taal. De cryptogrammen van mijn vader. De felle debating op de studentensociëteit. De komische rijmen met Sinterklaas. Om er maar een paar te noemen. In mijn werk is communicatie, in woord en geschrift, van doorslaggevend belang om de gevraagde commerciële resultaten te behalen. Het komt daarbij neer op het bezigen van duidelijke taal; soms een beetje aangepast aan de ontvanger. To the point, onderscheidend, soms grappig als het kan, maar vooral SMART; oftewel specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Ik voeg daar overigens altijd nog een letter aan toe: de E van enthousiast!

HET ONTSTAAN VAN MIJN EERSTE EIGEN ONDERNEMING

Ik heb lange tijd gespeeld met de gedachte om voor mezelf te gaan beginnen. Maar ik zag atijd beren op de weg. Dat moest maar eens afgelopen zijn. Daarom de keus gemaakt om me hierop eens goed en serieus in te lezen en gesprekken aan te gaan met mensen die me voor zijn gegaan. Conclusie: een eigen onderneming is mij op het lijf geschreven! Ik kan me nu volledig focussen op mijn sterkste competenties en vaardigheden. En ik heb veel meer plezier in mijn werk! Ik help immers bedrijven en  instellingen (en soms ook particulieren) met enerverende tijdelijke managementklussen, het schrijven van een supersterk marketing- of salesverhaal of het begeleiden van een cruciaal offertetraject.

“Mijn naam is Jan Hoestra, 51 jaar oud, interim professional en oprichter van JH CreaCom"

Mijn achtergrond in een notendop

  Vakgebieden/functies


  • Acquisitie: 24 jaar
  • Accountmanagement: 27 jaar
  • Tendermanagement: 15 jaar
  • Textwriting: 22 jaar
  • Leidinggevende: 12 jaar
  • Marketing: 7 jaar
  • Directie: 6 jaar



  Werkgevers


  • ICS Groep
  • Equans (Engie)
  • ISS Facility Services
  • Facilicom
  • Flevum Forum Network
  • Spaar Select
  • Alphabet Autolease



Studie


Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit Rotterdam